Μπήκε για τα καλά το φθινόπωρο και άρχισε να μας συνεφέρει από την καλοκαιρινή ραστώνη και ατονία. Το καλοκαίρι που πέρασε έκρυβε πολλές εκπλήξεις για μένα. Μια από αυτές θα διηγηθώ σήμερα μέσα από αυτό το post.
Αφιερώσαμε κάποιες μέρες από τις καλοκαιρινές διακοπές μας σε ένα ταξίδι στην Νορβηγία. Δεν είναι η πρώτη φορά που πηγαίνουμε εκεί. Όμως κάθε φορά που πάω, το μυαλό μου, τα μάτια και η ψυχή μου ανοίγει διάπλατα για να δεχθεί τις νέες εμπειρίες. Και αυτήν την φορά, η πρώτη έκπληξη μας περίμενε με το πατήσαμε το πόδι μας στο Όσλο.
Αφού, φτάσαμε στον Κεντρικό σταθμό του Όσλο, μας περίμεναν οι συγγενείς μας για να μας παραλάβουν. Με ενθουσιασμό και χαρά, επιβιβαζόμαστε στo αυτοκίνητο με προορισμό το σπίτι. Διασχίζοντας τους δρόμους του Όσλο, παρατηρούσα ότι υπήρχε αρκετή αστυνομική παρουσία. Δεν πρόλαβα να το σκεφτώ και παρατηρώ ένα αστυνομικό βανάκι να μας κοντοζυγώνει και να κοιτά μέσα στον αυτοκίνητο. Δεν έδωσα σημασία ιδιαίτερη. Στα επόμενα όμως δευτερόλεπτα, μας κάνουν νόημα να κάνουμε στην άκρη. Εκείνη την ώρα, επικράτησε ένας μικρός πανικός στο αυτοκίνητο μας και η συνειδητοποίηση ότι εμείς που καθόμασταν στο πίσω κάθισμα, δεν φορούσαμε ζώνες ασφαλείας!!!
Κατεβαίνει η οδηγός του αυτοκινήτου μας, δίνει τα στοιχεία και βλέπω το άγχος που υπήρχε στο βλέμα της. Την ρωτώ τι σημαίνει αυτό για εμάς, πόσο είναι το πρόστιμο κτλ. Μου λέει το πρόστιμο και εγώ αρχίζω να εύχομαι με κάποιον τρόπο να το παρακάμψουν. Ζητάν τις ταυτότητες μας. Παράλληλα, μας εξηγούν οι συγγενείς μας ότι πριν λίγες μέρες η Νορβηγία δέχθηκε απειλή για τρομοκρατική ενέργεια από αυτονομιστές της Συρίας και ότι για αυτόν τον λόγο, υπάρχει τόσο μεγάλη αστυνομική παρουσία- ειδικά σε δρόμους και χώρους που κυκλοφορεί πολύς κόσμος. Γελάω και αναρωτιέμαι : “καλά, έχουμε μούτρα τρομοκρατών?”. Γυρνώ και βλέπω τον Γιώργο : χμμ- σκέφτομαι- το μούσι και τα μελαχροινά του χαρακτηριστικά μπορεί και να παραπλανούν και πάλι γελάω 🙂
Εντωμεταξύ, γίνεται εξακρίβωση των ταυτοτήτων μας, βλέπουν ότι δεν είμαστε σεσημασμένοι και έρχονται και μας μιλούν στα αγγλικά ευγενικά. Μας ρωτάν πότε ήρθαμε, πόσο καιρό θα καθίσουμε κτλ. Μας δίνουν τις ταυτότητες πίσω και μας λένε στα αγγλικά, αφήνοντας μας αιφνιδιασμένους το λιγότερο:
” Οι ζώνες σώζουν ζωές για αυτό, θα σας συνιστούσα να μην ξεχνάτε να τις φοράτε, αν αγαπάτε την ζωή σας.Μιας και μας τιμήσατε και ήρθατε στην χώρα μας για διακοπές και επειδή δεν θέλουμε να διαμορφώσετε άσχημη εικόνα για την φιλοξενία μας, δεν θα σας χρεώσουμε το πρόστιμο που συνεπάγεται η παράβαση που κάνατε. Να περάσετε όμορφα στην όμορφη χώρα μας και να θυμάστε πάλι ότι οι ζώνες ασφαλείας σώζουν ζωές”
Τους ευχαριστήσαμε θερμά, αυτόματα βάλαμε τις ζώνες ασφαλείας μας -που παρεπιπτόντως από εκείνη την μέρα και μετά, ήταν η πρώτη κίνηση μας μόλις μπαίναμε στο αμάξι- διώξαμε ένα μεγάλο ουφ μέσα από τα πνευμόνια μας, πανηγυρίσαμε δεόντως. Η νονά μου μας διαβεβαίωσε ότι τα 28 χρόνια που είναι εκεί, δεν της έχει τύχει τέτοιο πράγμα και ότι σε γενικές γραμμές, είναι πολύ αυστηροί οι κανόνες του ΚΟΚ αλλά και γενικά της χώρας.
Πολλά συμπεράσματα έβγαλα από αυτήν την εμπειρία. Αυτομάτως πήγε το μυαλό μου στην ενσυναίσθηση και στην φροντίδα του πελάτη, που είναι ο κλάδος που μελετώ και εφαρμόζω στην δουλειά μου. Σκεφτόμουν το πόσο εφαρμογή έχει ή θα έπρεπε να έχει και στις δημόσιες επιχειρήσεις. Στις δημόσιες επιχειρήσεις, πελάτης είναι ο πολίτης- αποδέκτης των υπηρεσιών του κράτους. Υπάρχει αυτή η κουλτούρα στις δημόσιες υπηρεσίες στην χώρα μας; Δεν χρειάζεται να απαντήσεις- γνωρίζουμε την απάντηση.
Ας πάμε καλύτερα στον μικρόκοσμο μας, υπάρχει αυτή η κουλτούρα στην επιχείρηση μας; Στην εργασία μας;
Ο,τι προϊόν ή υπηρεσία και να προσφέρεις στους πελάτες σου ( είτε ως επιχειρηματίας είτε ως εργαζόμενος σε κάποια επιχείρηση), όλο και κάποια σημασία έχει για αυτούς. Το να κατανοείς αυτό το νόημα- ουσία – σημασία (Ν.ΟΥ.Σ ©) που έχει για αυτούς δηλ. πώς αισθάνονται, πως τους φαίνεται κτλ είναι το κλειδί για να κάνεις την κατάλληλη ανάπτυξη του προϊόντος ή υπηρεσίας σου, την ανάπτυξη του πελατολογίου σου και την ανάπτυξη της επιχείρησης σου και δεις θαύματα να γίνονται και στον χώρο των επιχειρήσεων. Είναι αυτό που λέγεται επαγγελματική & επιχειρηματική ενσυναίσθηση.
Εγώ προσωπικά για να δικαιολογήσω την ύπαρξη μου στον επαγγελματικό μου χώρο, έχω αφιερώσει την καριέρα μου προς αυτήν την κατεύθυνση: να βοηθώ, να συνοδοιπορώ, να καθοδηγώ τους ανθρώπους που με εμπιστεύονται και συνεργάζονται μαζί μου, να δημιουργούν ή να αναδιοργανώνουν την καριέρα και τις τις επιχειρήσεις τους με Ν.ΟΥ.Σ © δηλ. Νόημα – ΟΥσία – Σημασία για το κοινό τους !
Αυτή είναι η μέθοδος του χρησιμοποιώ , που όταν εφαρμοστεί στις σύγχρονες επιχειρήσεις μαζί με όλα τα εργαλεία της, είναι ακατανίκητη!
Το μάθημα ενσυναίσθησης που πήρα από αυτήν την εμπειρία της πρώτης μέρας στο Όσλο είναι σημαντικό.
Ελπίζω και για σένα.
ΥΣ. Γνωρίζεις για το AtlasHub- To Κέντρο Επιχειρηματικής και Επαγγελματικής Ανάπτυξης της Atlas Consulting;
Αν όχι θα μάθεις εδώ !
- Τι είναιbusiness coaching- δες εδώ
- Ποια είναι τα οφέλη του businesscoaching – δες εδώ
- Πάρε μια γεύση από την μεθοδολογία που ακολουθούμε – δες εδώ
- Τι παρέχεται στην συμβουλευτική ανάπτυξης – δες εδώ
Καλημέρα!